Bez kategorii

Relacja z Konferencji „Tak Brzmi Miasto” – Kraków 24-25.10.15

Znacie może odpowiedzi na te pytania:

Czy w dzisiejszych czasach dziennikarze muzyczni mają jakąś misję? Czy tekst piosenki zawsze musi być o czymś? Kto tak naprawdę napędza rynek muzyczny? Jak grać i śpiewać by dotrzeć do mediów oraz szerszego grona odbiorców?

A może chcielibyście zaczerpnąć nieco warsztatu wokalnego lub nauczyć się gry na gitarze?

Wystarczyłoby być w ostatni weekend (24-25.10.2015) w Krakowskim Forum Przestrzenie nad jakże piękną Wisłą.

Ja byłem i nie żałuję, że spędziłem tam niemal cały weekend!

Organizatorem całego przedsięwzięcia była fundacja Krakowska Scena Muzyczna. Działalność rozpoczęła w 2011 r. jako inicjatywa zrzeszająca muzyków, lokale, firmy i fanów. Przez ponad cztery lata działalności promują i organizują wszystko co związane ze sceną muzyczną w Krakowie. Nic tylko chwalić! 🙂

 

Za darmo można było zobaczyć:
Spotkanie z Czesławem Mozilem i Jarkiem Szubrychtem promujące książkę „Nie tak łatwo być Czesławem” – tak, na pewno nie łatwo w obecnym show-biznesie być po prostu sobą. Czesław zarzucane często ma wiele.. a jednak warto sięgnąć po książkę by poznać to jaki jest naprawdę.
Speed-dating zespoł – menedżer i muzyk – zespół – nie zgłosiła się masa ludzi co pokazuje jednak, że wiele zespołów ma problem z wyjściem z cienia. Być może warsztaty pomogą?
Mali poszukiwacze dźwięków – dla najmłodszych muzyków.  Joanna Zbela – pedagog, animatorka kultury i edukatorka muzealna od samego początku tłumaczyła dzieciom czym jest dźwięk, czy jest on widzialny i czy łatwiej zagrać na guzikach czy na nosie. Ciekawą sceną była edukacja polegająca na skakaniu po dużej folii z bąbelkami (sądzę, że może to być również dobry sposób na odstresowanie się) 🙂

 

Poza tym podczas Konferencji „Tak Brzmi Miasto” można było wziąć udział odpłatnie w ponad 30 panelach dyskusyjnych, warsztatach czy wykładach. Opisuje poniżej kilka najciekawszych:

1 Dzień – 24.10.15

WPROWADZENIE DO BRANŻY MUZYCZNEJ (wykład):

Dr Patryk Gałuszka studiował na wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego, University of Macedonia w Salonikach oraz University of Bolonia. W latach 2006-2009 współpracował z Polskim Centrum Informacji Muzycznej oraz Music Information Center Austria przy projekcie UE Digital Music Education and Training.
Opowiadał głównie z czego żyje artysta:

  • utwór – biznes publishingowy związany z promocją,
  • fonogram – kiedy klienci kupują płyty, mp3 itd.
  • występ – czyli koncerty, a mianowicie kiedy publiczność płaci za bilety.

Mogliśmy dowiedzieć się dlaczego firma fonograficzna, która wydaje płytę płaci najpierw ZAIKsowi a później ZAIKS artyście oraz ile jest typów kontraktów.

2 Dzień – 25.10.15

PRZEPIS NA HIT (wykład):

Może przepisu od A do Z Tomasz Kopeć – współzałożyciel wytwórni Pomaton EMI nam nie przekazał ale na pewno podzielił się z nami swoim doświadczeniem i tym jak to było m.in. z T.Love, Varius Manx czy Justyną Steczkowską.
Nakładem Pomatonu ukazały się nagrania m.in. takich wykonawców i grup jak: T.Love, Maanam, Kult, Raz Dwa Trzy, Tadeusz Woźniak, Przemysław Gintrowski, Wolna Grupa Bukowina, czy Magda Umer.
Hity mogą być różne, są takie które bywały dla artysty zgubne – jeden hit i koniec, a są takie co pozwoliły mu wyjść na światło dzienne.

CZY JESTEŚ GOTOWY NA SUKCES (warsztat):

Katarzyna K8 Rościńska – wokalistka, kompozytorka, trener wokalny z „The Voice of Poland”, Kamila Węcka – prowadząca videoblog Music Addicted, Jakub Strzyżewski – odpowiedzialny za dobór artystów na Orange Warsaw Festival, na co dzień pracujący w agencji Rochstar Events oraz Jan Malski – manager muzyczny Fortów Kleparz odpowiadali na pytania głównie zespołów na temat początków pracy. Każdy mógł zgłosić swój udział wysyłając wcześniej na
http://takbrzmimiasto.pl/formularze/formularz-czy-jestes-gotowy-na-sukces/ swoje demo, prezentacje zespołu/artysty czy linków do strony/Fanepage’a.
Głównym tematem podczas warsztatów stały się media społecznościowe, prezentacja zespołu na
stronie www oraz wizerunek i pomysł zespołu na sukces.

MISJA DZIENNIKARSTWA MUZYCZNEGO (Panel Dyskusyjny):

Piotr Metz – były redaktor naczelny „Machiny”, współpracownik Programu III Polskiego Radia, od 2014 redaktor muzyczny Radia Kraków, Piotr „Makak” Szarłacki – prowadzący audycje w Antyradiu, Mariusz Herma – założyciel portalu beehype, prowadzący bloga Ziemia Niczyja oraz Kamil Osobniak – redaktor naczelny portalu So!Music odpowiadali na pytania Kamili Węckiej na temat dziennikarstwa muzycznego, trendów, zmian w historii radia, streamingu czy dostępności muzyki.

Konferencja dedykowania głównie artystom, którzy chcą zaistnieć, mają talent i pomysł ale nie do końca wiedzą od czego zacząć. Dla managerów, którzy mogą odszukać talenty muzyczne lub pokazać swój dorobek. Dla niszowego artysty, który przyszedł dowiedzieć się czegoś nowego o muzyce czy dla kogoś kto chciałby znaleźć odpowiedź na pytania: jaki jest przepis na hit czy jak pracować z dźwiękiem.
A przede wszystkim dla każdego kto pracuje z muzyką, chciałby pracować lub dla kogo muzyka jest wielką pasją i wyzwaniem.

Obecni na Targu Muzycznym byli wystawcy tacy jak: Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki”, Szkoła nauki gry na gitarze – Guitarmanic, Ośrodek Kultury im. Cypriana Kamila Norwida, platforma 8Merch, strona internetowa oferująca reamping gitar – Reamping Online, IP Studio, Studio Centrum, Nonagram Studio, szkoła muzyczna – Huta Metalu, agencja eventowa – Knock Out Productions, firma od tłoczenia płyt – Mediapixel, dziewczyny z Sofar Sounds Kraków – kameralne koncerty organizowane w prywatnych mieszkaniach lub innych wyjątkowych miejscach, Radio 17, Radio Nowinki, sklep – Skład Muzyczny, muzyczne zabawki – BumBumRurki, pierwsza na polskim rynku sieć wokalistów i profesjonalnych producentów muzycznych – Delphy Records oraz Krakowska Scena Muzyczna.

Polecam i czekam na kolejny rok!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *